© 2020 All rights reserved
webdesign by Laforma®
Klachtenprocedure
De procedure
Artikel 1 Begrippen en verantwoordelijken
Definitie van klacht
Een klantsignaal wordt door Een Loket MK opgevat als klacht wanneer:
Verantwoordelijke(n)
Elke medewerker/vennoot is verantwoordelijk voor het signaleren, registreren en melden van klachten, (mogelijk toekomstige) afwijkingen, tekortkomingen en verbeteropties. De vennoten zijn eindverantwoordelijk voor het laten uitvoeren van onderzoek naar klachten, (mogelijk toekomstige) afwijkingen, en verbeteropties.
Artikel 2 Doel klachtenprocedure
Deze klachtenprocedure heeft tot doel om binnengekomen klachten op een adequate en vertrouwelijke manier af te handelen, zodat de klager zo goed mogelijk tevreden wordt gesteld en de herhaling van de klacht wordt voorkomen. De behandeling van die klachten moet dan een dusdanig niveau hebben dat de klant niet alleen tevreden is met de genomen maatregel, maar ook de relatie met Een Loket MK graag wil continueren.
Artikel 3 Werking klachtenprocedure
Artikel 4 Gehanteerde termijnen
De ontvangst van een binnengekomen klacht wordt uiterlijk de eerstvolgende werkdag bevestigd.
Binnen uiterlijk 4 weken wordt de klacht afgehandeld, tenzij artikel 3.4 van toepassing is.
Artikel 5 Vastleggen van klachten
Klachten worden geregistreerd en 2 jaar bewaard. De klacht wordt geregistreerd op het meldingsformulier met de volgende gegevens:
Tijdens de behandeling wordt het meldingsformulier aangevuld met analyse/oorzaak van de klacht, afhandeling, correspondentie naar
klager, resultaat en evaluatie.
Alle relevante correspondentie die niet op het meldingsformulier wordt genoteerd, wordt opgeslagen in de projectmap.
Klachten worden altijd vertrouwelijk behandeld.
Een klacht wordt afgesloten wanneer de klant aangegeven heeft tevreden te zijn met de gekozen oplossing.
Dit wordt aangetekend op het meldingsformulier, eventuele bewijsmaterialen worden bewaard in het digitale projectdossier.
© 2020 All rights reserved
webdesign by Laforma®